starter/urządzenie rozruchowe...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    starter/urządzenie rozruchowe...

    Oby nie za pełny bo ja się spóźnię o studencki kwadransik :P
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    starter/urządzenie rozruchowe...

    Ponieważ w zeszłym roku (mroźna zima) miałem małe problemy z porannym odpaleniem auta, kiedy to były temperatury -15 -20stopni. Myslalem wtedy o wymianie aukumulatora ale po pomiarach wyszlo że jest dobry, no i tak cały czas na nim jeżdżę i jest OK. Problem miałem jedynie kiedy w nocy temp spadała grubo poniżej zera.
    Dzis w markecie zobaczyłem urządzenie rozruchowe (podobne do takiego: http://moto.allegro.pl/starter-urzad...270660027.html) w cenie 169zł i pomyslałem, że może by co takiego sobie kupić.
    Co o takim czyms myslicie??? Jakie powinno mieć parametry by bez problemu odpalić 1.9TDI ???
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • rymeks
      Drive
      • 2007
      • 93
      • Octavia III (5E3)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Gdzieś widziałem test takiego urządzenia i chyba tylko lampka spełniała swoje zadanie.
      Octavia 3 RS TSI
      Octavia 2 BXE +

      Komentarz

      • sesik
        RS
        • 2006
        • 2165

        #4
        Jak kupisz jakiś starter z Tesco czy czegoś w tym stylu to nawet lampka nie spełni swojego zadania bo jest w kiepskim miejscu. Chociaż benzynę ze startera odpaliłem, diesla już za żadne skarby (starter był w 100% naładowany) :szeroki_usmiech
        Reasumując jak masz problem z aku to kup sobie 2 akumulator na zapas :diabelski_usmiech i na wszelki wypadek prostownik coby zawsze mieć jeden w pełni naładowany :diabelski_usmiech
        Best ET = 13.666
        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
        PerfectService by DGW

        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          a takim co jest np do stara to można tez odpalać osobówki :?: taki co jest na siłę... :twisted: i jeździ na wózku bo jest taki ciężki :P

          Komentarz

          • neoXs
            Rider
            • 2010
            • 555

            #6
            Moja siostra miała mega problemy z akumulatorem w zeszłej zimie i kupiła taki właśnie 'starter'. W Norauto za około 180zł pozwalający odpalić max silnik 1.6 benzyna, nie miał jakiś latarek czy sprężarek. Urządzenie spisywało się idealnie i nigdy nie zawiodło, a jego obsługa jest banalna.

            Zaś do Diesla potrzebujesz odpowiedni starter do mocy silnika, do silnika 1.9 TDI za 300-400 zł byś coś rozsądnego chyba kupił.

            Komentarz

            • sesik
              RS
              • 2006
              • 2165

              #7
              Zamieszczone przez abstinent
              a takim co jest np do stara to można tez odpalać osobówki :?: taki co jest na siłę... :twisted: i jeździ na wózku bo jest taki ciężki :P
              Jak taki masz to śmiało ja dostałem od kolegi taki z makro za 180 zeta i nie dał rady diesla odpalić :diabelski_usmiech

              No chyba że coś takiego http://allegro.pl/6v-boster-starter-...260817320.html :diabelski_usmiech

              Zamieszczone przez neoXs
              Zaś do Diesla potrzebujesz odpowiedni starter do mocy silnika, do silnika 1.9 TDI za 300-400 zł byś coś rozsądnego chyba kupił.
              W tej cenie to już można drugi aku kupić do odpalania i wozić naładowany w bagażniku :diabelski_usmiech

              strazakp, tym co w linku z alegro podałeś na 100% nie odpalisz 1.9 tdi bo mam identyczny i nie daje rady :szeroki_usmiech
              Best ET = 13.666
              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
              PerfectService by DGW

              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                #8
                Kup sobie drugi aku, kable rozruchowe do tego i masz własny zestaw.
                Jeden aku w cieple się wygrzewa i czeka. Jak nie odpalisz auta to po awaryjny i rozruch na kablach.
                Rozwiązanie droższe (aku ok 400 do O1 + 30-50 za kable), ale pewniejsze.
                Jak nie chcesz to zawsze możesz na noc wykręcać aku i brać ze sobą
                Tylko sprawdź czy otworzysz auto z samego kluczyka (bez centralnego).



                Edit: - każdym aku odpalisz auto, ważne aby miało 12V i prąd rozruchowy powyżej minimum dla danego silnika. Więc nie ma strachu że to z dużego auta. Kolega odpalał moto na kablach z auta (diesel, aku 72Ah, 680A prąd rozruchwy, w moto aku 14Ah )
                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • neoXs
                  Rider
                  • 2010
                  • 555

                  #9
                  Wożenie drugiego aku w bagażniku może się skończyć tym, że wyleje ci się elektrolit. Ja miałem taką przygodę z Fiatem Uno i nie było to zbyt przyjemne do czyszczenia

                  Poza tym taki starter wygodniej się nosi, można wszędzie go podpiąć do zwykłego gniazdka aby się naładował. Jakbym miał tak chodzić z drugim akumulatorem codziennie to bym miał lekkiego nerwa :P Kwestia jak często potrzebujesz pomocy w postaci rozruchu na kabelki.

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez neoXs
                    Wożenie drugiego aku w bagażniku może się skończyć tym, że wyleje ci się elektrolit.
                    Dodatkowo niskie temperatury nie służą nieużywanemu akumulatorowi.
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez neoXs
                      Jakbym miał tak chodzić z drugim akumulatorem codziennie to bym miał lekkiego nerwa Kwestia jak często potrzebujesz pomocy w postaci rozruchu na kabelki.
                      to już chyba lepiej kupić dobry nowy akumulator i wymienić. Jak kilkuletni na pomiarach wychodzi OK, to nie oznacza że w ujemnych temperaturach trzyma parametry prądu rozruchowego, nawet jak zachował pojemność. Kupić trochę większy, z trochę większym prądem i będzie OK. dla porównania Centra std 70Ah 640A prąd rozruchowy, Centra Plus 74Ah 680A, Centra Futura 72Ah 720A. Zimą pojemność i wydajność jest znacznie niższa od nominalnej.
                      Zamieszczone przez neoXs
                      Wożenie drugiego aku w bagażniku może się skończyć tym, że wyleje ci się elektrolit. Ja
                      chyba, że zainwestuje się w żelowy. Nic się nie wylewa, ale znacznie taniej kupi się dobry podstawowy aku i nie trzeba drugiego.
                      Dodatkowo można zainwestować w prostownik z funkcją rozruchu - mam jeszcze radziecki z prądem rozruchu do 180A, ale nie pamiętam już kiedy korzystałem z tej możliwości, jak pojawiają się pierwsze symptomy słabego akumulatora to go wymieniam (na razie to min. 5 lat w O2), bo nie mogę sobie pozwolić na problemy z odpalaniem.

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        strazakp, a moze swiece ci nie grzeja i stad problem - drugi aku to tylko srodek zastepczy.

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          W Niemczech uzywaja starterów i z dieslami sobie radzą - wiec dobry starter da rade.
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • strazakp
                            Elegance
                            • 2008
                            • 819
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            W sumie to chyba jednak kupię nowy akumulator bo na tym ja jeżdżę ponad dwa lata a nie wiem jaki czas był używany przede mną.
                            Obecnie mam taki akumulator i wydaje mi się, że jest on trochę za słaby (mała pojemność i mały prąd rozruchowy), co?
                            Załączone pliki
                            strazakp

                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                            Komentarz

                            • Rekin Chlebojad
                              Rider
                              • 2010
                              • 474

                              #15
                              strazakp, no trwałosc akumulatora to około 4-6 lat od zalania (chyba że jakis made in Tesco albo Bierdon) , 70Ah jest wystarczajace, możesz co najwyżej kupic 72-74Ah(dopiero przy 74Ah bedziesz mogł sie spodziewac rozruchowego 650-700 EN tylko patrz dokladnie na rozmiar: ja polecam Varte, chyba że wolisz polską Centre. Pozdrawiam.
                              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                strazakp, to moze byc aku od poczatku auta

                                Komentarz

                                • strazakp
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 819
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Kod:
                                  to moze byc aku od poczatku auta
                                  też tak czuje że jest to akumulator od początku...czyli ma już 9 lat.

                                  Kod:
                                   no trwałosc akumulatora to około 4-6 lat od zalania (chyba że jakis made in Tesco albo Bierdon) , 70Ah jest wystarczajace, możesz co najwyżej kupic 72-74Ah(dopiero przy 74Ah bedziesz mogł sie spodziewac rozruchowego 650-700 EN tylko patrz dokladnie na rozmiar: ja polecam Varte, chyba że wolisz polską Centre.
                                  Myślałem o takim firmy Centra http://moto.allegro.pl/akumulator-ce...250064597.html
                                  lub Bosch http://moto.allegro.pl/akumulatory-b...260646570.html
                                  ewentualnie taki Varta http://moto.allegro.pl/akumulator-va...249845345.html
                                  strazakp

                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez strazakp
                                    Myślałem o takim firmy Centra
                                    z wymienionych ma najlepsze parametry. Sprawdź tylko wymiary i zamów odpowiedni układ zacisków

                                    Komentarz

                                    • Rekin Chlebojad
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 474

                                      #19
                                      strazakp, osobiscie wybrał bym :
                                      Zamieszczone przez strazakp
                                      ewentualnie taki Varta
                                      , Bosha nigdy nie miałem osobiscie , ale nie słyszałem wiele dobrego na jego temat, natomiast Varte mam w samochodach u siebie od 6 lat , a w rodzinie juz ze 15-20 lat bedzie napewno (oczywiscie nie jeden ten sam). Raz miałem Centre w Seicento i po 2 latach sie skonczyła (byc może taki egzemplaż) ilu "ludziuw" tyle opinii.
                                      i ciesze sie bo fabrycznie teraz w nowej Skodzie tez mam Varte wsadzona.
                                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                      Komentarz

                                      Pracuję...